تعبير عن حال كل متنصر

المتنصرين الذين تركوا الإسلام لكن قلوبهم لازالت مرتبطة بأوطانهم وأهلهم وإخوانهم، صلاة محبة وغفران وتوسل للإله أن ينعم عليهم بنعمة المحبة التي تنير الأذهان وتغير القلوب، نصلي أن تكون ترنيمة معزية للكثيرين ونصلي أن ينير قلب كل من لم يعرفه

الخميس، 7 مايو، 2009

صراخ بنت دراكولا من مدونات المتنصرين

اكتشف مجموعة من المتنصرين مدونة تحمل اسم (بنت دراكولا) ..قامت بانشائها فتاه مراهقة..يبدو انها ضعيفة اللغة والثقافة والاخلاق وهذا يظهر من اسلوب كلامها ..وتدعى انها قامت بعمل المدونة ردا على المرتدين المقصود بهم المتنصرين ..وقالت :
"أنا عملت المدونه دى مخصوص رد للخنزير الا بيتكلم على اطهر خلق الله. بيقوله على استغر الله العظيم شيطان. الكلاب الخنازير .. وفرحنين بنفسهم علشان بقو مرتدين ايه البجاحه دى. هى دى حاجه تفرح يا كافر.. فرحنين انهم مردتين وواحد يقولك مسلم فى البطاقه بس. انت اصلا الاسلام يتعر منك انت حشره على المسلمين. لا اقل ربنا كرم الحشره لكن مش هيكرمكو انته"
نلاحظ انها تصرخ من مدونتى بالاسم ..مسلم فى البطاقة ..واقول لها ربنا يباركك ..لان معلمنا علمنا "باركوا لاعنيكم " ..وانا اصلى من اجلك ..يبدو انها سعيدة بهذه الشتائم وتظل الليل كله تعد الحسنات التى تجنيها لهذا الغرض والدفاع عن مغتصب الاطفال ..ونكاح النساء ..ومريق الدماء ..
وتقول :
"أنا مقدرش اتكلم على المسيحية فى حد ذاته لان دا كان كلام من كلام ربنا ودينه ورسولى امرنى انى احترمه هى واليهودية.. بس الا مالهمش مله دول او ليهم وبيتكلم على اللي اطهر منهم لا بلجزمه القديمه هما عباره عن شويه شباب مايجوش 7 وعاملين كام مدونه مع انى حاسه انه مدونه واحد.."
.
وتؤكد مرة إنها لا تسيء إلي الديانات الأخري فتقول:
.
"احنا مش بنغلط فى المسيحية واليهودية احنا بتغلط فى المحرفة او الي منها وبيتكلم علينه لحسن تكونه فكرنه خايفين واى حد يقولى سيبك منهم متدهمش اهميه.. هنفضل سيبنه منهم لحد امتى لو حد فيكو شاااااف الا انا شفته مش هيقووووووووووول كدا انا عنيه اتقذرت بلنا شوفته وولعت نااااااااااااااار.. ويقول نتطالب بحقنه كات كسر حقك منك له.. انته لاززززززززززم تتعدمه.. ووتولع فيكو.. كتكم القرف شويه زبااااااااااااله ربنا يحرقكو بجاز.."
تقول ايضا :
ا نهاااااااااااااار اسود كلام يحرق الدم
صح
بحق لااله الا اله
انا لو طول كلب من دول لقطعه
اواكل بسنانى
مسحى ماشى
لكم دينكم وليه دينى
مسحى حر برحتك
لكن
متنصر
دا يولع فى امه
واى حد يتكلم على اشرفكم
انته بتغيرو لانه
اطهر وانضف
من سلالتكم
وسلاته
اطهر منكم
يا خنزيييييير
دمى محروق على رسولى ياناس
حاسه انى مش قادره اعمل حاجه بجد دى ابسط حاجه ممكن
اعملها
لما انضف واطهر خلق الله يجى اسمه على لسانه شويه خنزير
يبقا ايه

واضح من كلام الاخت مدى ضعف اخلاقها ..وكلامها دليل على ذلك ..وعلامة اليأس تظهر عندما تقول دمى محروق على رسولى ياناس .. لها كل الحرية فى الجهاد فى سبيل الله وكسب المذيد من الحسنات من جراء ذلك ..تعتقد ان الله سيكافئها بشتائمها ..ولما لا ؟؟ فغيرها الكثيرون من امثال هذه الصورة...

وذلك يدل على مدى تأثير الاسلام والتوجه الارهابى لسفك الدماء والجهاد لدخول الجنة الناتجة من ما توصل اليه صلعم وخياله البدائى الجاهلى الفقير ..ولما يحتاج الله الينا لنشر رسالته بالقتل والدماء ؟؟؟ ..اى الاه هذا الذى يأمرنا ان نقاتل بأسمه ورفع السيوف والجهاد باسمه ؟؟ لماذا يعطينا السلطة فى ان نقاتل باسمه بشر هم فى الحقيقة مخلوقاته ؟؟؟
حاشا لله ان يأمرنا بذلك ..فالله احبنا وخلصنا من ظلام الاسلام الذى اعمى عقول اتباع صلعم وأفكاره ..
والان حان وقت الضحك .. مراهقة ثانية تشاركها ..يبدو ايضا ساذجة بما فيه الكفاية ..وهنا كان للمثل روقانه (الطيور
على اشكالها تقع ) تقول هذه المراهقة :
فعلا ربنا نزل الاديان الثلاثه الاسلام والقب
طى واليهودى لكن الدين الوحيد اللى كل ما امن بيه هيدخل الجنه هو الاسلالالام اسمحولى انى اتكلم عن حبيبنا ونبينا وشفيع المسلمين رسول الله حبيبى يا محمد ( عليه افضل الصلاه والسلام ) اس كتير بتحب سيدنا محمد عليه افضل الصلاه والسلام لكن مبيقدروش يتكلمو عنه لانهم تقريبا مهما قولنا ومهما عرفنا عنه هو اعظم من كل كلام هو اللي له الفضل في شفاعه تحميك من النار هو اللي له الفضل في اعتناقك دين يحميك من متاعب الدنيا كلها هو اللي له الفضل في تكريمك لان رسالته كرمت الانسان
نلاحظ هنا من كلام المراهقة المثير للضح
ك ان محمد اخذ مكانة اعلى من مكانة الله ..فهو القادر على تخليصها من النار..كما تعتبر ان الاسلام رسالة كرمت الانسان ولا تعلم انها اساسا ناقصة عقل ودين بشهادة صلعم نفسه فى حديثه ..غير رضاع الكبير وما ملكت إيمانكم
يا حبيبى يا محمد يااااه انت عملت علشانى كل ده
ياااه ده انت لو طلبت روحى يا محمد هديهالك وانا راضى طيب حبيبنا مش بيطلب مننا روحنا لا ده بيطلب مننا حاجه صغيره اد عقله الصوباع بالنسبه للى هو عمله ده بس بيطلب اننا حتي
نمشى علي نهجه نحقق سننه وبس نعمل حاجه صد عنه الاساءه
واضح ان هذه المراهقة تتبع صلعم بغباء وبعماء ايضا ..وكل همها هو اتباعه ..ولم تذكر الله اطلاقا ..وكأن الله اعطى سلطان على صلعم بمفتاح الدنيا ..
طيب اسال انا اصد عنه الاس
اءه ازاى؟ حاجه بسيطه اوى اعمله حاجه اقابله بيها مرفوع الراس مش مكسور الراس من الخجل اعمله حاجه عشان تشرب من حوضه
المراهقة دى شكلها حتموت فى بول هذا الصلعم ..ذى ما عائشة شربت من بوله
ت
قول حوضه ..وربما تقصد الحوض بالمعنى الثانى ..
يااه حبيبى يا محمد انا مستعد اعمل عشانك كل حاجه فى الدنيا
كل المسلمات تتمنى النكاح من هذا الصلعم فى الجنة
طيب فين انت بتقول لكن مبتعملش
غريبة الجملة دى ؟؟؟؟
لا انا هعمل هعمل علشان ادافع عنك
قدام ناس متسواش ظفرك او انها تجيب سيرتك يا حبيبى ادافع عنك بعمرى كله بحبك يا رسولى يا حبيبى ( بأبي أنت وأمي يا رسول الله ) حبيبى يا محمد انا اسفه مقدرتش اوفى حبيبى وحبيب امته قدر الكلام نايس بجد يا ندى ومعلش ابقى اكتبى اسم المدونه لانى معرفهاش ربنا يقويكى على الحشرات الكلاب ويرزقك برزق مريم يااارب


يا بختها ..بالطريقة دى اخدت حسنات كتير ..يعجبنى اسلوب كتابتها المثيرة للضحك ..لا تعلم بان هذا الذى تحبه قال لها انتى ناقصة عقل ودين .. وبرغم ذلك وبغبائها تعلن انها تحبه ؟؟؟!!!
........................
هذا هو صلعم مغتصب الاطفال الذي تحبه وتدافع عنه :
وهذه هى نهايتهم :

.......................................................
وكان هذا بوست من مدونة (انا هو الطريق والحق والحياه ) عند اكتشاف مدونة بنت دركولا

عبدة الشيطان يروجون لأفكارهم وممارساتهم الشاذة من خلال تأليف أغاني تصف طقوسهم الشيطانية وذلك من أجل نشرها عبر البلوتوث ومواقع الإنترنت ليتناقلها الأطفال والسُذج من المراهقين!
.
تم إكتشاف هذا الموضوع بالصدفة حينما وجدت مدونة باسم "لا إله إلا الله محمد رسول الله" وكانت الفتاة المراهقة صاحبة هذة المدونة والتي تطلق علي نفسها "بنت الحاج دراكولا" قد كتبت بأنها قامت بإنشاء هذة المدونة للرد خصيصاً علي الخنازير والكلاب من المسلمين المرتدين.
المفأجاة الكبري هو إنني حينما دخلت إلي مدونة هذة الفتاة, وجدت إنها تضع صور لدراكولا ومصاصي الدماء! إعتقدت في البداية إنها مجرد طفلة تهوي مشاهدة أفلام الرعب. ولكن حينما سمعت مقطع الأغنية التي تضعها في مدونتها الأخري إكتشفت إنها تحتوي علي ممارسات عبدة الشيطان!
.
واسم الأغنية هي "كونت دراكولا" .. والأغنية موجودة علي بعض منتديات النت وإنتشرت بين المراهقين بواسطة رسائل الموبايل والبلوتوث. والكثيرين قد يظنوا إنها مجرد أغنية تحمل طابع من الرعب والتشويق, لكنها في الحقيقة تروج لأفكار وممارسات عبدة الشيطان.


وإليكم كلمات الأغنية:
=============
.
(صوت صرااااااااخ)
سنانى فى رقبتك.. خاف على نفسك..
تقف متبنج لما امص دمك..
Cuz I’m on Fire, A deadly Vampire
Bring me fresh blood to my own empire
بسمع نبض قلبك وانت واقف هناك..
بص فى المرايا مليش انعكاس..
النور حيجى عليا..
Time for Me to Go
حطنى فى التابوت وصحونى بكره Yo..
طب بصوا انا حعمل معاكوا اتفاق..
ابعتولى جثه كل يوم على قصرى..
وانا كده مش حجلكوا على بيتكوا كل يوم..
مش حضطر افطر عليكم وانتوا فى عز النوم..
رف رف العبايه في الهوا امبلاش..
اتفرج عليا لما اتحول لخفاش..
انا دركولا ولقبى هو الكونت..
Ahhhah.. alle aller monte
.
(الكونت ادركولا
والجن احضرهولا
بيبان هروب مقفولا
هولا هولا) (4)
.
مخلوق انا من نار عشان كده مختلف عنكو..
وفى ناس يتقدرنى علشان كده هى بتحضرنى..
وعلى كده فى شروط فى علوم الطلاسم والنجوم..
و فى يوم ساعه القمر المعلوم للمريخ..
هات شويه زرنيخ وحطه فى البطيخ..
وفى يوم ذات المحتوم حضرلي صليب مغلوب (أو مقلوب؟)..
على حظه كان مضروب وده عمره كان محسوب..
وهات رجل المعزه مع دم فرخه طاهرة..
وادفنه تحت الشجره واقطعلى ديل البقرة..
وحطلعلك بس بشرط إن تكون روحك حضره..
ودوت اول شرط والشرط التانى حقولهولك..
.
(شوخ - را - كان - خينا - موس)
.
عرفت تحل الطلسم ولا تحب احلهولك..
لو مش عارف تحله استنى شويه لما يجيى دورك..
ما انا مش فاضى زى حلاتك ليك انت ومشكلاتك..
انا عندى دنيا تنيا وانتا روحت فى دهيا..
.
(الكونت ادركولا
والجن احضرهولا
بيبان هروب مقفولا
هولا هولا) (4)
.
وكما ترون, فإن كلمات الأغنية الموجودة علي مدونة هذة المراهقة تتحدث بوضوح عن الكثير من ممارسات جماعات "عبدة الشيطان", ومن أهم هذة الممارسات:
..
1. سماع موسيقي الـ Black or Heavy Metal أو الـ Hard Rock أو الـ Rap الصاخبة المختلطة بأصوات من الصراخ الهيستيري.
.
2. الميل إلي التواجد في الأماكن المظلمة وذلك لأن الشيطان يحب الظلام ولا يحب النور.
.
3. تحضير الأرواح مستخدمين في ذلك شعارات وطلاسم وكلمات غير مفهومة.
.
4. قتل وذبح الحيوانات (كالقطط والكلاب والضفادع) ومص أو شرب دمائها.

5. الذهاب إلي المقابر والقيام بنبش القبور والبحث عن جثث الموتي.
.
6. القيام بطقوس شاذة وغريبة مثل إحضار صليب مقلوب أو معكوس والوقوف عليه أو قطع ذيول الحيوانات ودفنها أو تطليخ ودهن أجسامهم ووجوهم بالدماء وفي بعض الأحيان ممارسة الجنس مع الحيوانات وجثث الموتي.. إلخ.
.
ولمن يدعي بأن أغنية "كونت دراكولا" هي مجرد أغنية وليست لها علاقة بعبدة الشيطان, أقول له وأي أغنية هذة التي تتحدث عن تحضير الأرواح والجن وكتابة طلاسم وقطع ذيول الحيوانات ودفنها ومص دماءها ..؟! أليست هذة هي نفسها ممارسات وطقوس عبدة الشيطان.. ؟! وإن كانت ليست لها صلة بعبادة الشيطان, فما معني هذة الكلمات والعبارات وما هدفها..؟!! ممكن حد يفهمني ويفيدني في هذا الموضوع..
..
في النهاية..
.
أحب أقول لهذة الأخت مصاصة الدماء إننا كمسيحيين لن نتمني لكي الشر كما أنتِ تتمنيه لنا, لكننا نصلي إلي الله من أجل أن ينقذ أمثالك وأمثال عبدة الشيطان وينتشلكم من هذا الضياع ويعرفكم الطريق والحق والحياة..
.
* * * * *
تحديـــث
* * * * *
.
بالأمس وبعد ساعات من نشر هذا البوست, قامت الفتاة المراهقة صاحبة مدونة "دراكولا" بحذف جميع صور مصاصي الدماء الموجودة علي مدونتها وكذلك حذف أغنية "كونت دراكولا". وهذا في حد ذاته أكبر دليل علي أنها شعرت بالخجل مما تفعله وأدركت أن الأغاني التافهة التي تستمع إليها هي مجرد أفكار وكلمات من وحي الشيطان!
.................................................
شكر خاص لمدونة (انا هو الطريق والحق والحياه ) على التوضيح
تابع الموضوع ايضا على مدونة (المسيح الهى ) واشكر الاخ فرعون على اهتمامه واطلب له البركة لانه نال النصيب الاكبر من الشتائم الاسلامية فى الحقييقة ..
تم نشر هذا البوست لتوضيح مدى سذاجة فتيات الاسلام

هناك 5 تعليقات:

Servant of Christ يقول...

شكرا لك عزيزي "مسلم في البطاقة فقط" ..

تحياتي الدائمة:)

motnsrooncopts يقول...

دي انسانة هبلة ومش طبيعية ومش عارف ايه الي وقعها مع المتنصريين دي متجيش في ضفر اصغر واحد فيهم ... هتتاكل ياحرام وانا شايف انها انخرست خالص الله ينور بصيرتها

فرعون يقول...

اشكرك عزيزى مسلم فى البطاقة فقط ....وصدقنى انا مش زعلان منها واطلب انها تعرف الحق .. وعلى فكرة هى كانت زعلانة اوى من كلمة " مسلم فى البطاقة فقط " .. وكما قلت انت ان هذا هو صراخ من مدونات المتنصرين ... وايضا مواضيعنا اسارت اهتمام عند معلقينها الذين يتابعوها وهذا هو المرجو . ان يتعرف الكل على شخص المسيح ..تحياتى لك

artist_mido2000 يقول...

صديقى اتمنى منك ترك هذه المجنونة والالتفات لخدمة اهم
هناك شخص مجنون يسمى محمود القاعود له مدونة ضخمة لسب المسيحيين والبابا وابونا زكريا
ولا يملك الا الشتائم
قمت بفضح كذبه اكثر ن مرة فى تعليقاتى
لكننى اجد ان ردودى يتم حذفها
هذا الشخص حسب انه أهلا لمناظرة القمص زكريا
ارجو ان تعطينى اهتماما

artist_mido2000 يقول...

شكرا على تعب محبتكم فى هذه المدونة
اتمنى منك الاهتما بمدونة محمود القاعود الذى حسب نفسه اهلا لمناظرة القمص زكريا
يبدو ان هناك انواع جيدة من الحشيش نزلت للسوق